Author Topic: Mobilnyheter  (Read 488 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erbros

• Administrator
  • Gud
  • Kent "Northug" Henriksen
  • Respect: +72
    • View Profile
    • Bloggen min
Mobilnyheter
« on: 11. February, 2008, 20:19:45 »
0

Her er flere av mobilene som vil lede markedet fremover. Ser særlig på Nokia N96 og 6220 Classic som to svært gode kandidater til å ta over mobilmarkedet, men i så fall må N96 (som er en oppgradering av N95) få en betydelig bedre batterilevetid siden de skal satse såpass hardt på video.

Quote from: \"http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=510632\"
6220 Classic

Nokias Classic-serie har også blitt utvidet i dag. Nykommeren heter 6220 Classic, og har mange funksjoner. Likevel skal den få en lav prislapp.

Den mest interessante nyheten, er kanskje at 6220 har fått innebygget GPS. Dermed kan du navigere i ukjente byer uten noe ekstrautstyr. I tillegg støtter mobilen geotagging.

Kameraet i 6220 Classic tar bilder i oppløsninger på inntil fem megapiksler, og optikken er laget av Carl Zeiss.

Telefonen har også fått super-3G, slik at du får gode hastigheter når du surfer på internett.

Mer fra mobilmessen @ amobil.no (\"Berøringsfølsomme skjermer vil overta\", \"Med N78 kan du sende musikk til alle radioer\" og \"I år er det trykkfølsomme skjermer og GPS\" er bare noen av nyhetene)

Jallafar

• Homo sapiens
  • Respect: 0
    • View Profile
Re: Mobilnyheter
« Reply #1 on: 12. February, 2008, 00:56:23 »
0
Det er mye som skjer i mobilteknologien framover. Eller det skjer mye i all teknologi i norge.
Det som er, er at teknologien blir holdt igjen pga å få solgt unna den litt eldre teknologien før man kommer med oppdateringer. Det er sånn det funker.
\"hver dag på jobben er som et standupshow for amatører\"

Zelziuz

• Fluesnapper
    • View Profile
« Reply #2 on: 07. April, 2008, 21:02:09 »
0
N96 er for meg en unødvendig mobil. Jeg tror ikke det er så veldig mange som trenger alle funksjonene den kan tilby, og såfremt den ikke endrer seg veldig fra sin forgjenger, kan den ikke tilby det mange trenger, nemlig batteritid. Jeg blir imponert når det lages en rimelig mobil, som er liten, ser bra ut, har lang batteritid, har gode menyer, og kan sende/motta sms/mms og ringe med. Selv har jeg dårlige erfaringer med Nokias menyer.
Vær engasjert, ta et standpunkt: www.hef.no - www.auf.no

[img width=500 height=150]http]

Erbros

• Administrator
  • Gud
  • Kent "Northug" Henriksen
  • Respect: +72
    • View Profile
    • Bloggen min
« Reply #3 on: 08. April, 2008, 19:17:52 »
0
Jeg er svært fornøyd med N95en min, og dersom jeg må lade den litt oftere så gjør jeg gjerne det for å få større skjerm, navigasjon, bra musikk og filmmuligheter og et svært godt kamera som også kan fange svært gode videoer (ut fra en mobil standard).

Og du har rett i at det ikke er mange som trenger det, det er sannsynligvis svært få egentlig, men de tjener mye på det uansett. Også tjener de mye på den reklamen de får pga mediadekningen slike mobiler får.

Jallafar

• Homo sapiens
    • View Profile
« Reply #4 on: 09. April, 2008, 21:50:49 »
0
Quote from: \"Erbros\"
Jeg er svært fornøyd med N95en min, og dersom jeg må lade den litt oftere så gjør jeg gjerne det for å få større skjerm, navigasjon, bra musikk og filmmuligheter og et svært godt kamera som også kan fange svært gode videoer (ut fra en mobil standard).

Og du har rett i at det ikke er mange som trenger det, det er sannsynligvis svært få egentlig, men de tjener mye på det uansett. Også tjener de mye på den reklamen de får pga mediadekningen slike mobiler får.

Helt enig der, selv syns jeg min 6110navigator passer perfekt til mitt bruk. Jeg syns menyene er meget fine, og kameraet funker utmerket til mitt bruk, selv om det bare er 2mpx. Jeg bruker det til utebilder og dokumentering av arbeid på jobb  :)
\"hver dag på jobben er som et standupshow for amatører\"